Soli sitte piikkipäivä. Se kolomas semmonen.Oli vain eri ainetta, ko erelliset kerrat. Sitte pankin ethen orottelehan ja sen jälistä apteekki ja kukkauppa. Pankin eesä kävi yks mies noitumasa, ko ei ollukka nostoautomaattia enää. Sano menevänsä sitte Karesuvanthon Rajabaarista nostahan rahaa. Sielä kuulemma onnistuu kassalla. No me menimmä sitte S-markethin ja sielä oliki palion porukkaa.Sielä minäki kuulin, että nostoautomaatti oli siirretty Osuuspankin seinästä K-marketin sisälle. Kaikenlaista. Mulle oli jo soiteltu, että misä oon ja millon oon kotosalla. Olis lumilingon koeajon vuoro.

No, ku sitte aikaa myöten kerkesin tänne, ni soitin ,että täälä oon. Jonku ajan päästä sitte tuli pariskunta kyläyhistyksestä ja mies sano, ettei hänkä oo sitä vielä kokeillu, ko poikansa sen ajo sisälle alakerthan.

No, eikö menoks.

linko.jpg

Tuommonen härveli sielä oli.

linko1.jpg

Kyllä se lähti käymhän aika hyvin. Joko veto, tai sähkönen käynnistys. Sähkönen semmonen, että kaapeli pistorasiasta linkhon ja sitte napista.

Sitte on se normaali vetokäynnistys. Silläki toimi. Kyllä sillä lumi lensi ja tuulen mukana tuli takasin päällekki. Jonku aikaa sitä ajelin ja sitte vein sinne sisälle. Oikhen avaimetki sain vielä mukhan.Vaihtheita on kaks taate ja oliko ny peräti kuus ethen.Jotaki kuitenki.Kyllä siinä lämmin tulee, ko tuota yrittää pitää suunnasa.Lunta sateli vielä sen jälistäki oikhen kunnolla.Ei mulla muuta.