Tänä päivänä ei tervaamista ollu ja sen takia sitte vetelin siltatyömaan lankuista nauloja pois.On mulla siinä ihan jotaki takana. En minä muuten niitä...

Sitte meni iltapäivällä semmoseks, että kävin kellarista hakemasa vesipumpun ja muutaman letkukerän. Viethin sitte mökille ja sielä kannoin sitte sen pumpun vesipaikalle.Ihan uusi katottu paikka.Virittelin sinne ojan pohojalle ämpärin ja pari kiviä pohojalle ja se ottopuolen letku sinne ämpärhin ja sitte vetelehän niitä letkuja pitkin puskia kohti mökkiä. Sittepäs tuli tankkauksen aika. Sitäki tavaraa sattu olehan ja silimämääräsesti sitte oli hyvin öliyäki .

Muutaman kerran päästelin sielä ojan reunalla "raamatunlausheita" , ja ko pakana oon, ni aika väkeviä lausheita sattu tulehan. Ei sitte meinannu lähtiä käynthin. Lopulta sitte, ko kaikki konstit olin kokeillu, ni vielä kerran menin ja luin sitä ohojetta, päättelin, että saa liikaa tavaraa. Taas sitte sinne takasin ja muutama "taikasana", ja wrooom! Hyvin se lähti sitte pumppaahan vettä.

Eukko sitte veteli sitä letkua sielä ympäri mökkipaikkaa ja anto kasveille vettä. Sitte huitasimma vielä kupilliset teetä ja ihan korppua päälle.

Nyt on sitte mennykki loppuilta siinä, ko minä katoin Lahesta raveja. Suur-Hollola ajon karsintalähtöjä ja eukko teki pannaria. Tais vielä tekasta siinä yhen kakunki. Seki on jo toimitettu saajan osotheshen.

j%C3%A4lki.jpg

Tähän lophun semmonen kuvituskuva, niinkö lehisä tapaa olla.