Joopasen joo. Aamupuolhen soi puhelin ja joku nainen esitteli issensä ja sano Rovaniemeltä soittavansa. Kyseli, että onko varmasti minä ihan ite täälä. Päästhin sitte asiasta selevyythen, ni se sano, että olis varannu mulle ajan tammikuun lopulle leikkaukshen. Sitte kyseli sitä sun tätä ja painosta alakain ja vielä, että millon oon käynny viimeks verikokhesa? Kysy vielä, että mitä tulokset sano? En tierä, ko ei oo tullu mitään sen ihimhempiä tietoja. Hän kyllä voi tästäki kertua sen verran, että kaikki muut näyttäis olevan ok, mutta "kilppariarvo" vähän turhan korkia. Sano, että ota yhteys mieluummin tänä päivänä sinne misä sillon kävit. Hänen mielesthän pitää kävästä lääkärin juttusilla. No, otin sitte oirhet omikseni ja soittelin ja sain ajan huomiseks. Alunperin ei pitänny mennä minun huomenisa mihinkään. Semmosta.

No, tänä päivänä olin laiska ja venyin kotosalla, ko muut kävi naapurimaasa ja muuhallaki. Lämmittelin talua ja taas sais tehä tulet. Harva, ko harakanpesä.

Komiasti kuu paistaa.Pakkastaki on ihan tarpheks asti.Sillanpielesä -28. Ei viissi ees arvella mitä Tuomilehosa mahtaa olla. Meillä mäellä vain-22.

Huomiseks on josaki sanottu, että alakais tulla lunta kunnolla.Samalla täsä seuraan Solvallan raveja. Vanha Kai Widell näky just voittavan.Kylymää tuntuu tunkevan tuphan. Eikös sillon ala joskus ilima lämmetä? Häh?

On se hyvä, että tuli säästettyä tuota kylätalon vanhaa aitaa. Siinä se palaa ilosesti takasa.

IMG_0003.jpg

Ei muuta, ko illanjatkoja.