Se oli sitte huoltopäivä. Meinas mennä heti alusa ihan pielhen, ko istuskelin täälä sisällä kaikesa rauhasa ja kuulin ulukua jotaki ääntä.Sielä oli naapuri jo tuonnu "Voortin" porraspäähän.Vilikasin kellua!!! Huh! Minä olin ihan tunnin jälesä. Pitäs mennä jo. Äkkiä kampetta niskhan ja pari kassia mukhan, että saa kauppatavarat tuotua tänne. Eiku menoks.

No, kuiten kerithin sitte paikalle.Olihan kuski joka ei keliä pelekää.Löi mulle avaimet kourhan ja sano, että ilimestyy parin tunnin päästä paikalle. Annoin sitte avaimet VP:n halthun ja sanoin, että tuun sitte joskus parin tunnin päästä kasselehan. Kehu, ettei mee niin kauan.

Töyttäsin sitte palan matkaa Seolta ja menin kassohan, että miten paikka jaksaa.Hyvin oli hiliasta. Neliä asiakasta käväsi sillon, ko olin sielä.

IMG_20201105_124827.jpg

No, pöyrät kiilteli auringon valosa.Sielä istuskelin nurkasa piilosa.Sitte kasselin, että oisko aika häipyä. Kävin ensiks kevennyksellä yläkerrasa.Sitte Seolle. Sielä oli sama naapurimaan mies jo laskua selevittelemäsä VP.n kans. Sama mies oli sielä sillonki, ko annoin avaimet VP:n halthun.Kovasti se yritti tingata hinnasta, mutta näky vain saamhan naurua aikhan. Sitte naapuriki ilimesty paikalle.Sai avaimet ja minun oli aika hoitaa maksupuoli.Sitte lähimmä tankille ja S-markethin, K-markethin ja vielä naapurilla oli asiaa "hortonomille"Hih! Vai mikä se kauppias on.Sitte vain nokka kohti näitä maisemia.

IMG_20201105_144243.jpg

Ne on rutissu näistä keleistä koko ajan, että kyllä on liukasta jne.Normaali talavikeli, sano minua kuliettannu naapuri.

IMG_20201105_144331.jpg

Ne vissin haluais kylyvää tuohon tielle jotaki?

IMG_20201105_144604.jpg

Jos ei tuosa tohi ajaa, ni on paren vierä kortti poies poliisille.Turha se on huutaa millekkä muulle. Kassoo vain peilistä ja sillä sipuli.

Ostokset tänne ja sitte vielä naapurin siskua miehensä kans ja naapurin äitiä tapaahan.Sinnekki oli viemistä. Menihän sieläki aikaa ja ei päässy pois ennenkö oli istuttu pöythän ja lautanen oli tuulenhalakasian alla. Sitte vielä yleistä keskustelua ja takasin tänne.Nyt sitte takasa on tuli ja "kämppä" lämpiää. Suosiolla jätän tänä iltana ravit välhin.Ei mulla muuta.